- AJ Proizvodi
- Inspiracija/blog
- Savjeti i trendovi
- Kako rezervni dijelovi produžavaju vijek trajanja proizvoda
Kako rezervni dijelovi produžavaju vijek trajanja proizvoda

Kako rezervni dijelovi produžavaju vijek trajanja
Slomljen točak ili napuknut disk i cijeli komad namještaja završi u kontejneru. Tako to često izgleda. Svake godine se u Evropi bace milioni tona namještaja. U AJ Products želimo zaustaviti otpad tako što ćemo rezervne dijelove učiniti dostupnim od prvog dana.
– Želimo našim kupcima olakšati brigu o njihovom namještaju – kroz pametna rješenja koja čine da svaki proizvod traje duže, kaže Anita Falkenek, menadžerica za održivost.
Kada se komad namještaja pokvari, posljedice su često veće nego što bi trebale biti. Umjesto popravka točka ili zamjene diska, cijeli proizvod se baca. Rezultat su ogromne količine otpada: samo u EU se svake godine baci deset miliona tona namještaja i pokućstva – od čega se 80 do 90 posto zakopa ili spali.
U AJ Products želimo prekinuti taj obrazac. Prošle godine smo u asortiman dodali 727 novih rezervnih dijelova, u poređenju sa 427 godinu prije. Ukupno će uskoro biti dostupno 4.000 dijelova za narudžbu, od plinskih boca do kancelarijskih stolica i točkova viljuškara.
– Iz perspektive održivosti, moramo postati bolji u brizi o našim resursima, a ne najmanje o materijalima. Naši proizvodi nisu za jednokratnu upotrebu, trebali bi se moći popravljati i uređivati kako bi imali dug vijek trajanja. Rezervni dijelovi su ovdje ključni, kaže Anita Falkenek.

Pametne komponente produžavaju vijek trajanja
Rad se odvija na nekoliko nivoa. S jedne strane, obrađuju se direktni zahtjevi kupaca: nekome je potrebna nova poluga, zamjena klizača ili nedostaju vijci i to se šalje. S druge strane, rezervni dijelovi su ugrađeni u razvoj proizvoda, tako da kada se razvija nova kancelarijska stolica, istovremeno se prave planovi za točkove, cilindre i ostale komponente koje bi trebale biti dostupne od prvog dana.
Dugo vremena imamo komponentni pristup, ali ga razvijamo kako bismo uključili sve više i više područja. Ako se ploča stola pokvari, kupac može zasebno naručiti novu. Nesretno je zamijeniti sve kada je samo jedan dio istrošen“, kaže Ola Alfredsson, menadžer za informacije o proizvodima.
Ista logika stoji iza napora da se više potrošnih dijelova učini dostupnim direktno na licu mjesta. Kupci mogu sami naručiti baterije, kotače i poklopce – bez odlaska u korisničku službu.
– Cilj je da budemo u mogućnosti ponuditi rezervne dijelove za sve proizvode gdje je to relevantno, kaže Ola Alfredsson.


Kupci i klima imaju koristi od dužeg životnog vijeka
Istovremeno, interes naših kupaca raste. Javni sektor sve više zahtijeva kružna rješenja – ponekad da dobavljač popravi na licu mjesta, ponekad da se brine o korištenom namještaju. Čak i na nivou EU postoji želja da se smanji planina namještaja koja raste svake godine.
U određenim industrijskim sektorima, ideja postoji već dugo vremena: popravka umjesto kupovine novog.
– Pored činjenice da se terminologija promijenila i da sada govorimo o cirkularnim rješenjima, razlika je u tome što je obuhvaćeno više proizvoda i područja te što postoji jasnija veza s klimatskim pitanjem, napominje Anita Falkenek.
Istraživanja ukazuju na isti smjer. Studija RISE-a pokazuje da se utjecaj na klimu može smanjiti za 20-40 posto kada se namještaj popravlja i renovira umjesto da se zamjenjuje.
U praksi, to je nešto jednostavno kao zamjena vrata umjesto bacanja cijelog ormarića – radnja koja štedi gotovo 140 kilograma ekvivalenta ugljičnog dioksida u usporedbi s kupnjom novog ormarića.
Pročitajte više o radu kompanije AJ Products na održivostiU praksi, to je nešto jednostavno kao zamjena vrata umjesto bacanja cijelog ormarića – radnja koja štedi gotovo 140 kilograma ekvivalenta ugljičnog dioksida u usporedbi s kupnjom novog ormarića.
Ekonomske i ekološke prednosti popravke
Kupci također potiču razvoj. Neki žele postići certifikate poput „održivog interijera“, drugi vide čiste prednosti troškova u popravci umjesto kupovine novog – misao koja će imati sve veću težinu kako cijene sirovina rastu. Za AJ Produkter to znači da rezervni dijelovi ne samo da produžuju vijek trajanja proizvoda, već i odnos s kupcem.
„Za pojedinačnog kupca to je ekonomska prednost, ali za nas je to i način da pokažemo da preuzimamo odgovornost. Želimo da naši proizvodi budu upotrebljivi dugo vremena i da naši kupci znaju da smo tu za njih tokom cijelog njihovog životnog ciklusa“, kaže Ola Alfredsson.
To je očigledno u konkretnim rješenjima. Na primjer, kancelarijska stolica HURRAY koju smo lansirali prošle godine može se nadograditi novim navlakama umjesto da se baci. Točkovi na paletnom viličaru RAPID, na primjer, mogu se zamijeniti kada se istroše.
– Slušamo naše kupce i razvijamo se u skladu s njihovim potrebama. Ponekad mali rezervni dio može napraviti veliku razliku. Važno je da stvorimo tok koji kupcu olakšava produženje vijeka trajanja njihovih proizvoda, kaže Ola Alfredsson.













